Een eindgebruiker (particulier) die een Nilfisk apparaat bij een (web)winkel gekocht heeft en die geen service kan verlenen, kan bij ons terecht voor service en garantie. De meeste webwinkels hebben een contract met ons.
De voorkeur is dat een apparaat ter reparatie altijd bij de winkel aangeboden wordt waar deze gekocht is. Kan uw winkel geen service verlenen dan kunt u het apparaat zelf opsturen (voldoende frankeren) naar ons ter reparatie. Wij halen niet af bij particulieren die het apparaat niet gekocht hebben bij vvs-online.nl of Nilfiskdealer.nl
Heeft u een apparaat gekocht bij Coolblue en deze valt binnen de garantie, neem dan contact met hun op. Wij kunnen u niet helpen. U hoeft ons ook niet te bellen.
Voordat een apparaat ter beoordeling voor reparatie of garantie aangeboden wordt raden wij ten zeerste aan om eerst de gebruiksaanwijzing goed door te nemen en de storingoplossingen te volgen. De garantievoorwaarden staan vermeld in de gebruiksaanwijzing.
Bij vragen kunt u ons altijd een e-mail sturen of bel ons.
Bij hogedrukreinigers is de garantie vanaf 1 januari 2009 vijf jaar op de motorpompunit. Uitgesloten zijn slijtageonderdelen zoals een vuilfrees, hogedrukslang, o-ringen en spuitpistool.
Bij stofzuigers is de garantie afhankelijk van de serie. Dit varieert tussen 2 en 5 jaar. Indien de stofzakken en de filters niet op tijd zijn vervangen en daardoor vuil in de motor en elektronica zit vervalt de garantie. Controleer ook altijd of de zuigslang niet verstopt zit. Dit is storing nummer 1 en deze valt buiten de garantievoorwaarden.
Bij een Handy 2 in 1 is de borstel meestal vuil en dient gereinigd te worden. Hij valt dan uit binnen 10 seconden.
Controleer altijd eerst de serie die u gekocht heeft. Bijvoorbeeld bij een Coupe Neo is standaard meegeleverd 1 zuigslang, 1 zuigbuis, 1 vloerzuigmond en een kleine bekleding zuigmond. Er zit geen parket zuigmond bij. Deze wordt geleverd bij de Coupe Neo Parket. De gebruiksaanwijzing is een standaard gebruiksaanwijzing voor de gehele serie van het betreffende model.
Op de Handy serie zit 2 jaar garantie. Een steelstofzuiger ook wel kruimeldief genoemd is geen vervanger voor een standaard stofzuiger op 230 Volt. Maak het filter regelmatig schoon en controleer altijd of er niets in de opening zit van het reservoir.
Hoe meld u een storing? U vult de afhaalopdracht in welke staat bij formulieren bovenaan deze pagina. Als u deze ingevuld heeft en deze verstuurt (op een werkdag voor 17.00 uur) wordt uw apparaat de volgende werkdag opgehaald door DHL tussen 09.00-17.00 uur. Een tijd kan niet afgesproken worden. De DHL chauffeur geeft u een afhaalbewijs dat het apparaat meegenomen is.
U dient het apparaat goed te verpakken in een doos en te beschermen tegen transportschade. Wij zijn niet verantwoordelijk voor beschadigingen als het apparaat niet conform de AVC voorwaarden verpakt is.
De AVC voorwaarden zijn dat een chauffeur vanaf heuphoogte de doos moet kunnen laten vallen zonder dat de inhoud dan beschadigd. Vul de doos altijd op met bijvoorbeeld luchtkussens.
Als het apparaat buiten de garantie valt en u meldt het apparaat aan bij ons ter reparatie dan berekenen wij het reparatietarief van de NoNonsens 2016 welke u kunt vinden onder de Nilfisk procedure bovenaan deze pagina.
Als de garantieaanvraag afgewezen wordt heeft u de volgende opties;
- Het apparaat laten maken tegen de prijsopgave.
- Het apparaat laten vernietigen. U betaalt de afhaalkosten van € 12,50 en de onderzoekskosten van € 22,50
- Het apparaat laten vernietigen en u koopt een nieuw apparaat bij ons dan vervallen de afhaal-en onderzoekskosten.
- Het apparaat ongeprepareerd en gedemonteerd retour. U betaalt € 37,50
Bovengenoemde prijzen gelden niet voor een P 150 of een P 160 hogedrukreiniger.
Bij reparatie ontvangt u een digitale factuur welke eerst voldaan moet zijn voordat wij het apparaat gaan repareren en retour sturen.